۱۳۹۳ دی ۲۸, یکشنبه

ابراهیم فیروزی با وجود پایان محکومیت هم‌چنان در زندان


 ابراهیم فیروزی نوکیش مسیحی که از ۱۷ ماه پیش در زندان بسر می‌برد، با وجود اینکه در ۲۳ دی ماه محکومیتش به پایان رسیده همچنان در انتظار تعیین تکلیف از سوی قاضی مقیسه است.
ابرهیم فیروزی نوکیش مسیحی که در آخرین بازداشت خود، ۳ شهریور ماه سال ۹۲ بازداشت شد، پیشتر از سوی دادگاه انقلاب رباط کریم به یک سال زندان و دو سال تبعید به شهرستان سرباز محکوم شده است.
این حکم به دلیل بازداشتهای قبلی وی صادر شده بود و با احتساب ایام بازداشت قبلی و طبق تعیین وضعیت زندان در تاریخ ۲۳ دی ماه جاری محکومیت زندان آن به پایان رسید.
این در حالی است که در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه برای این نوکیش مسیحی پرونده دیگری با اتهام اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام تشکیل شده که با وجود گذشت ۱۴ ماه برای این پرونده تعیین تکلیف نشده است.
یکی از نزدیکان ابراهیم فیروزی به گزارشگر هرانا گفت: «قاضی مقیسه برای این پرونده ۲۰۰ میلیون تومان قرار صادر کرده است ولی خانواده ابراهیم فیروزی وقتی برای تودیع این وثیقه مراجعه می‌کنند حاضر به پذیرش آن نمی‌شوند.»
این منبع همچنین گفت: «دی ماه سال گذشته [۹۲] برای ابراهیم فیروزی دادگاهی تشکیل شد و وی اتهامات وارده را در این دادگاه رد کرد. قاضی مقیسه هم به وی گفت حالا که اتهامات را رد می‌کنی باید صبر کنی تا بازجویت بیاید و در حضور بازجو دادگاهی شود. از آن زمان هم که یک سال می‌گذرد دیگر هیچ دادگاهی تشکیل نشده است.»
ابراهیم فیروزی هم اکنون در بند ۱۰ زندان رجایی شهر کرج به همراه دیگر نوکیش مسیحی، کشیش فرشید فتحی نگهداری می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر