۱۳۹۴ اسفند ۵, چهارشنبه

عدم رسیدگی بهداری در سومین روز اعتصاب غذای رمضان احمد کمال

بهداری زندان رجایی شهر کرج در سومین روز اعتصاب غذای رمضان احمد کمال، از رسیدگی و معاینه او خودداری کرده است. این زندانی امروز پس از افت فشار به بهداری زندان منتقل شد ولی پزشک بهداری به دلایل نامشخص از معالجه وی خودداری کرد.
، زندانیان می گویند یکی از پزشکان بهداری زندان رجایی شهر به بهانه های مختلف مانند حضور همراه و حتی بهانه های زبان و نژاد، با زندانیان بدرفتاری می کنند.
رمضان احمد کمال، زندانی سوری، روز دوم اسفند در اعتراض به عدم رسیدگی پزشکی اعلام اعتصاب غذا کرده است. به گفته زندانیان پس از یک عمل جراحی نیمه‌کاره و بازگشت بدون مداوا، انگشتان دست راست این زندانی از کار افتاده است.
هنگام بازداشت کمال در سال ۱۳۸۷ و زمانی که در حال فرار به سمت مرزهای عراق بود، ماموران مرزبانی ایران با شلیک چند گلوله به شکم، کتف چپ و ران مانع از فرار او شدند.
این گلوله‌ها هنوز با گذشت هفت سال از بدن او خارج نشده‌اند و عدم درمان جدی این زندانی سیاسی باعث شد که ماهیچه های دست او تحلیل رفته و زخم دچار عفونت شدید شود.
این زندانی کرد اهل کوبانی در آخرین مورد هنگام اعزام به بیمارستان در نهم دی ماه امسال مورد ضرب و شتم قرار گرفت که به بیهوشی او منجر شد و چند روز پس از به هوش آمدن، بدون انجام اقدام درمانی به زندان بازگردانده شد.
کیوان صمیمی بهبهانی، همبندی سابق که در زمینه اعزام او به بیمارستان همکاری کرده بود، این اتفاق را درگفتگویی با هرانا تشریح کرده است.
سازمان عفو بین‌الملل نیز اوایل بهمن ماه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این زندانی کرد سوری به عمل جراحی نیاز دارد. این سازمان خواستار رسیدگی فوری به وضعیت این زندانی محبوس در زندان رجایی شهر کرج شد.
رمضان احمد کمال پیش تر نیز بارها در اعتراض به عدم درمان اقدام به اعتصاب غذا کرده بود.
مشاورین حقوقی «مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران» معتقدند که این زندانی با گذشت بیش از هفت سال از حبس ده ساله امکان استفاده از آزادی مشروط را نیز دارد.
رمضان احمد کمال، در سال ١٣۸۷ به همراه سه تن از اعضای پ ک ک (حزب کارگران کردستان ترکیه) که گفته بودند اشتباهی وارد مرزهای ایران شده اند، دستگیر شد.
این زندانی کرد سوریه، به اتهام عضویت در پ ‌ک‌ ک (حزب کارگران کردستان ترکیه) در دادگاه انقلاب شهر خوی به اعدام محکوم شد، اما این حکم دردیوان‌عالی‌کشور مورد تجدید نظر قرار گرفت و حکم او به ١٠ سال حبس تعزیری تغییر یافت.
رمضان احمد کمال هم اینک هشتمین سال حبس خود را در سالن ۱۲ زندان رجایی شهر می گذراندGoogle+

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر