۱۳۹۸ مرداد ۸, سه‌شنبه

میلیاردها دلار ارز ایران ناپدید شده و روحانی از چهار وزیر کابینه خواستار دریافت توضیحات شد با بالا گرفتن جنجال در مورد ناپدید شدن میلیاردها دلار ارز دولتی که به هدف وارد کردن دارو و کالاهای اساسی از خارج اعطا شده بود، حسن روحانی دستور داد که به این موضوع بغرنج رسیدگی شود و حقایق آشکار گردد. عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی ایران، به درخواست روحانی فهرست افرادی را که به تخلفات کلان در حوزه دریافت ارز دولتی متهم شده اند تهیه کرده و در اختیار او نهاده است. روحانی بلافاصله پس از دریافت این گزارش، ، خواستار پاسخگویی فوری چهار وزیر کابینه خویش گردید. رییس‌جمهوری در پی‌نوشت این نامه خطاب به وزرای صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کار و رفاه اجتماعی،‌ دستور رسیدگی و پاسخگویی به این مساله را صادر کرده است.و نوشته است: باید پاسخ دهید که «چرا تخلف شده است؟» به گزارش خبرگزاری ایرنا نامه همتی به رییس‌جمهوری شامل فهرست افراد و مجموعه‌هایی است که اقدام به دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی کرده، اما در قبال آن کالایی به کشور وارد نکرده‌اند. حسین میرشجاعیان،‌ مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی،‌ ۲ ماه پیش اعلام کرده بود که از مجموع ۴۰ میلیارد دلار ارز صادراتی اختصاص داده شده، ۳۰ میلیارد دلار آن نه به صورت کالا و نه به هیچ صورت دیگری وارد کشور نشده است. همتی در نامه خود به روحانی علاوه بر اشاره به «بسته شدن کانال‌های بانکی کشور» در شرایط تحریم‌،‌ عدم تحقق تعهد واردات از سوی دریافت‌کنندگان ارز را تایید کرده است. سعید نمکی، وزیر بهداشت، پیشتر با تایید و افشای تخلفات گسترده ارزی گفته بود که عده‌ای با دریافت ارز دولتی داروهای تاریخ گذشته و به جای استنت قلب،‌ کابل برق وارد کرده‌اند. و در شرایط تحریم‌ها، ارز وارداتی را به جای دارو برای «سیگار و توتون» خرج می‌کنند

با بالا گرفتن جنجال در مورد ناپدید شدن میلیاردها دلار ارز دولتی که به هدف وارد کردن دارو و کالاهای اساسی از خارج اعطا شده بود، حسن روحانی دستور داد که به این موضوع بغرنج رسیدگی شود و حقایق آشکار گردد.

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی ایران، به درخواست روحانی فهرست افرادی را که به تخلفات کلان در حوزه دریافت ارز دولتی متهم شده اند تهیه کرده و در اختیار او نهاده است. روحانی بلافاصله پس از دریافت این گزارش، ، خواستار پاسخگویی فوری چهار وزیر کابینه خویش گردید.

رییس‌جمهوری در پی‌نوشت این نامه خطاب به وزرای صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کار و رفاه اجتماعی،‌ دستور رسیدگی و پاسخگویی به این مساله را صادر کرده است.و نوشته است: باید پاسخ دهید  که «چرا تخلف شده است؟» به گزارش خبرگزاری ایرنا نامه همتی به رییس‌جمهوری شامل فهرست افراد و مجموعه‌هایی است که اقدام به دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی کرده، اما در قبال آن کالایی به کشور وارد نکرده‌اند.
حسین میرشجاعیان،‌ مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی،‌ ۲ ماه پیش اعلام کرده بود که از مجموع ۴۰ میلیارد دلار ارز صادراتی اختصاص داده شده، ۳۰ میلیارد دلار آن نه به صورت کالا و نه به هیچ صورت دیگری وارد کشور نشده است.

همتی در نامه خود به روحانی علاوه بر اشاره به «بسته شدن کانال‌های بانکی کشور» در شرایط تحریم‌،‌ عدم تحقق تعهد واردات از سوی دریافت‌کنندگان ارز را تایید کرده است.

سعید نمکی، وزیر بهداشت، پیشتر با تایید و افشای تخلفات گسترده ارزی گفته بود که عده‌ای با دریافت ارز دولتی داروهای تاریخ گذشته و به جای استنت قلب،‌ کابل برق وارد کرده‌اند. و در شرایط تحریم‌ها، ارز وارداتی را به جای دارو برای «سیگار و توتون» خرج می‌کنند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر