۱۳۹۳ آبان ۷, چهارشنبه

حکم اعدام سهیل عربی فعال اینترنتی و زندانی بند 350اوین



سهیل عربی، ۳۰ ساله، فعال اینترنتی و زندانی بند ۳۵۰ اوین، كه مدیریت یک صفحه در فیس بوک، با نام «نسلی که دیگر نمی‌خواهد سوخته باشد»، كه موضوع فعالیتهای این صفحه در فیس بوک که کمتر از چهار هزار نفر عضو دارد، مسائل روز جامعه و سیاست در ایران بوده است.در دو دادگاه جداگانه به سه سال حبس و اعدام محکوم شد.ا
به گزارش آژانس ايران خبر 93/7/27 :« سهيل عربي در حكمي كه از سوي شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب صادر و در شعبه ۵۴ دادگاه تجديدنظر نيز تأييد شده است ، به اتهام واهي تبليغ عليه نظام و توهين به خامنه اي ، به سه سال حبس تعزيري محكوم شده است. اين زنداني هم‌چنين در بخش ديگري از پرونده خود، به اتهام سب النبي به اعدام محكوم شده كه اين حكم پس از اعتراض وي به شعبه ۴۱ ديوان عالي كشور ارسال شده است .
سهيل عربي با توجه به حرفه‌اش كه عكاسي بوده است، از فعالان در فضاي مجازي و شبكه‌هاي اجتماعي از جمله فيس‌بوك بوده كه مطالبي را در نقد دولت و بعضاً با رويكرد طنز منتشر مي‌كرده است. اين زنداني عقيدتي، از جمله قربانيان پروژه سال گذشته اطلاعات سپاه براي برخورد با شهروندان فعال در فيس‌بوك است.
سهيل عربي و وكيلش با اعتراض به اتهام سب النبي، مكرراً اين اتهام را رد كرده‌اند. آنها هم‌چنين به ماده ۲۶۳ قانون مجازات اسلامي در مورد اتهام سب النبي استناد مي‌كنند كه مي‌گويد: هرگاه متهم به سب، ادعا نمايد كه اظهارات وي از روي اكراه، غفلت، سهو يا در حالت مستي يا غضب يا سبق لسان يا بدون توجه به معاني كلمات و يا نقل‌قول از ديگري بوده است، ساب النبي محسوب نمي‌شود ».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر