۱۳۹۳ فروردین ۲, شنبه

ادعای عجیب جواد لاریجانی:کسی به خاطر بهایی بودن در زندان نیست......!!!!!




رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه درباره گزارشی که احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره حقوق بشر ایران صادر کرده است مدعی شد که ایران اتهامات شورای حقوق بشر سازمان ملل را در ۴۰ صفحه پاسخ داده است.

محمد جواد لاریجانی، رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضاییه و برادر صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی می گوید در ایران کسی به خاطر بهایی بودن در زندان و «تحت فشار» نیست.

آقای لاریجانی یکشنبه شب در صدا و سیمای جمهوری اسلامی گفت احمد شهید، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران نمی تواند بهاییت را به عنوان دین مطرح کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، او گفت «صراحتا بگویم که ادعا باید براساس قانون آن کشور باشد» و «در کشور ما اقلیت های مذهبی تعریف شده و بهائیت جزو آن نیست.»

جواد لاریجانی گفت در ایران رفتار با بهاییان بر اساس «قوانین شهروندی» است.

اظهارات این مقام قضایی ایران در حالی صورت می گیرد که مجلس شواری اسلامی رضا فرجی دانا، وزیر علوم را از جمله به خاطر آنچه بازگشت دانشجویان بهایی به دانشگاه ها خوانده شد، احضار کرده بود.

جواد لاریجانی همچنین گفت: «در کشور ما افراد بهایی هستند که ثروت های هنگفتی دارند، مادام که به قوانین احترام گذاشتند نظام از آنها دفاع کرده.»

او در همین گفتگوی تلویزیونی گفت: «همکاری بهائیت با رژیم غاصب صهیونیستی از نظر ملت ایران پنهان نیست.» مقامات جمهوی اسلامی از این عنوان برای اشاره به اسرائیل استفاده می کنند. مشخص نیست که آیا منظور جواد لاریجانی جاسوسی برای اسرائیل است که مجازات اعدام دارد یا او به مورد دیگری اشاره می کند.

بسیاری از بهاییان در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد گفتند که از دانشگاه های ایران به خاطر دینشان اخراج شدند.

رسانه های نزدیک به محافظه کاران نیز عمدتا مطالبی علیه بهاییان منتشر می کنند و از بهاییت به عنوان «فرقه ضاله» نام می برند.

چندی پیش، بان گی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد طی گزارشی به شورای حقوق بشر این سازمان از عدم بهبود وضعیت حقوق بشر در ایران در دوران ریاست جمهوری حسن روحانی شدیدا انتقاد کرد.

ایران سال ۱۳۸۷ هفت نفر از رهبران جامعه بهایی را زندانی کرد و به اعتراضات بین المللی برای آزاد کردن آنها توجه نکرده است.

در همین حال، قرار است احمد شهید روز سه شنبه ۱۷ مارس جدیدترین گزارش خود را در ۲۵ امین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد درباره وضعیت حقوق بشر ایران عرضه کند.

پس از اظهارات او در این شورا نمایندگان دولت ایران و کشورهای عضو سخنان خود را مطرح می کنند.

احمد شهید ۱۴ مارس در یک کنفرانس خبری درباره گزارش جدید خود صحبت کرده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر