احمد رونقی ملکی، پدر حسین رونقی ملکی، زندانی سیاسی در ایران از صبح دوشنبه ۲۶ اسفندماه در اعتراض به “برخوردهای دادستانی و مسئولان زندان”، مقابل زندان اوین تحصن کرد.
زندانی سیاسی، حسین رونقی ملکی
زندانی سیاسی، حسین رونقی ملکی
به گزارش سحام‌نیوز، رونقی ملکی که برای ملاقات فرزندش به زندان اوین رفته بود در اعتراض به تحویل نگرفتن وسایل فرزندش توسط مأموران زندان از ملاقات با فرزند خود نیز خودداری کرد.
بر پایه این گزارش “فشار بر خانواده رونقی در حال افزایش است، به‌طوری که نه‌تنها به حسین رونقی ملکی مرخصی درمانی داده نمی‌شود٬ بلکه هفته گذشته ملاقات حضوری را نیز برای خانواده وی منع کرده بودند.”
احمد رونقی ملکی هفته پیش در نامه‌ای به دادستان تهران خواهان آزادی “فرزند بیمارش” ‌از زندان شده بود.
حسین رونقی ملکی که با نام مستعار بابک خرمدین وبلاگ می‌نوشت در تاریخ ۲۲ آذرماه ۱۳۸۸ در شهر ملکان استان آذربایجان شرقی بازداشت و به گفته خانواده‌اش حدود ۳۰۰ روز در سلول‌های انفرادی بند دو الف زندان اوین به‌سر برد.
این فعال حقوق بشر از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شد و این حکم از سوی دادگاه تجدید نظر استان تهران تأیید گردید.
رونقی ملکی ۱۲ تیرماه سال ۹۱ خورشیدی پس از ٣٢ ماه حبس و با پشت سر گذاشتن چندین اعتصاب غذا سرانجام با وثیقه یک میلیارد تومانی به مرخصی آمده بود اما پس از مدتی و در جریان کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان آذربایجان دوباره بازداشت شد.