۱۳۹۳ فروردین ۱۱, دوشنبه

ده سال زندان فقط عدد نیست، یک عمر است! بهاره بهاری که در زندان پژمرده میشود ...


بهاره هدایت برای اتهام آخوندساختۀ «تبلیغ علیه نظام» پس از چند بار بازداشت ریز و درشت اکنون به نه سال و نیم زندان محکوم شده است و از سال ۱۳۸۸ تا کنون زندانی است..

برای بهاره که بهاری دیگر را پشت میله های زندان می گذراند – بنفشه جمالی

می خواهم از بهاره بنویسم، بهاره هدایت، بهاره ای که همچون اسمش برای دیدن و رسیدن بهار این سرزمین مدام جنگیده است، تاوان داده است، زندان رفته است و این روزها نمی دانم بر اساس کدام قانون و کدام محکمه پر عدالتی به جرم آزادیخواهی به نه سال و نیم زندان محکوم شده است؟! سخت است نوشتن از کسی که می دانی باید نه بهار از بهارهای جوانیش را در پشت میله های زندان بگذراند، چه بهای گرانی دارد آزادی و آزادیخواهی در این سرزمین! اما باید نوشت، نوشت از بهاره ای که تنها دختر عضو شورای دفتر تحکیم وحدت بود، اولین دبیر کمیسیون زنان تحکیم وحدت نام گرفت، فعال دانشجوئی بود، فعال حقوق زنان بود و اولین بازداشتش در تجمع بیست و دوم خرداد سال هشتاد و پنج و در اعتراض به «نقض حقوق زنان در قانون اساسی» شکل گرفت، بهاره ای که تهدید و بازداشت جلودارش نبود، بهاره ای که ایستاد و به راهش ادامه داد تا امروز که سهمش از این ایستادگی بیش از نه سال زندان شده است!

بهاره امسال هم همانند چهارسال گذشته در پشت میله های زندان آمدن بهار را جشن خواهد گرفت، دور از خانواده، دور از امین که این روزها سهم عاشقی با بهارش ملاقات از پشت شیشه های کثیف اتاق ملاقات های هفتگی است اما مگر می توان بهار را به بند کشید؟ بهار خواهد آمد، بهاره ها دیر یا زود از پشت میله های زندان دوباره بیرون خواهند آمد، جوانه خواهند زد، سبز خواهند شد و بهار این سرزمین را رقم خواهند زد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر