۱۳۹۳ فروردین ۱۷, یکشنبه

روحانی از علمای اهل سنت قدردانی نکرد



حسن روحانی پس از بازگشت چهار مرزبان آزاده شده به خاک ایران٬ حملات تندی متوجه «جیش‌العدل» کرد و از روحانیون اهل سنت به خاطر وساطت در آزادی این مرزبان‌ها نامی نبرد.
چهار مرزیان به گروگان گرفته شده ایران که با وساطت مولوی عبد‌الحمید٬ امام جمعه اهل سنت زاهدان آزاد شده‌اند٬ روز یک‌شنبه (۱۷ فروردین) از طریق مرز مشترک پاکستان و افغانستان وارد ایران شدند.
«جبش‌العدل» و برخی از رسانه‌ها از مولوی عبد‌الحمید یه عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل آزادی این مرزبان‌ها نام برده‌اند٬ اما آقای روحانی در نخستین‌ موضع‌گیری خود هیچ اشاره‌ای به این مسئله نکرده است.
روحانی در جلسه امروز هیات دولت آزادی مرزبانان ربوده شده ایرانی را «مرهون تدبیر دولت» و «نیروهای مسلح» دانسته و آزادی آن‌ها را به علی خامنه‌ای تبریک گفته است.
رئیس جمهوری ایران در بخش دیگری از سخنان خود از «جیش‌العدل» به عنوان «تعداد اندکی از پیروان فرقه جهل و جور و جنایت» یاد کرده که نظام در برابر «همه حامیان خارجی آنان ایستادگی خواهد کرد.»
روحانی همچنین گفته که برخی از رسانه‌های «بیگانه» از این حادثه «سوء استفاده» کرده و جای محکوم کردن «تروریسم و خشونت» خواسته‌اند نظام را تضعیف کنند.
رئیس دولت یازدهم نامی از این رسانه‌ها و چرایی انتقاد از عملکرد آن‌ها در خصوص پنج مرزبان ربوده شده نکرده است.
رامین حضرتی، سجاد زاهانی، جمشید دانایی‌فر، محمد نظامی و جمشید تیموری پنج مرزبان ایرانی ۱۷ بهمن ۱۳۹۲ توسط «جیش العدل» در منطقه جکیگور شهر سرباز استان سیستان و بلوچستان ربوده شدند.
«جیش العدل» سوم فروردین ماه اعلام کرده که جمشید دانایی‌فر یکی از این پنج مرزبان ربوده شده را کشته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر