۱۳۹۳ فروردین ۲۹, جمعه

حکم اعدام مه‌آفرید امیرخسروی اجرا خواهد شد




ناصر سراج، رئیس سازمان بازرسی کل کشور و قاضی پرونده موسوم به اختلاس سه هزار میلیاردی گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال نقض حکم اعدام مه‌آفرید امیرخسروی متهم اصلی این پرونده رد کرد. وی گفت: «حکمی که صادر و قطعی شود به‌طور قطع اجرا خواهد شد.»
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، ناصر سراج که روز جمعه ۲۹ فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت درباره آخرین وضعیت رد دارایی‌های مه‌آفرید امیرخسروی نیز گفت: «خوشبختانه تاکنون رد مال خیلی خوب پیش رفته است و همچنان ادامه دارد.»
رسوایی بزرگ اقتصادی در ایران موسوم به اختلاس ۳۰۰۰ میلیارد تومانی که در شهریور ۱۳۹۰ برملا شد، در پیوند با فعالیت‌های گروهی از فعالان اقتصادی و دست‌اندرکاران سیستم بانکی تحت عنوان «گروه امیر منصور آریا» به مسئولیت مه‌آفرید امیرخسروی بود که به باز کردن اعتبارنامه‌های بازرگانی (ال‌سی‌) جعلی و دریافت وام‌های کلان بانکی متهم شدند.
مه‌آفرید امیرخسروی، بهداد بهزادی، معاون حقوقی شرکت آریا و عضو هیئت مدیره شرکت گروه ملی فولاد ایران، ایرج شجاعی، معاون منابع مالی و توسعه سرمایه‌گذاری گروه امیرمنصور آریا و سعید کیانی‌ رضازاده، رئیس بانک صادرات شعبه گروه ملی اهواز، چهار متهم این پرونده هستند که حکم اعدام آن‌ها  بهمن‌ماه ۱۳۹۱ صادر شد اما هنوز به اجرا گذاشته نشده است.
اتهام اصلی این محکومان «افساد فی‌الارض از طریق اخلال در نظام اقتصادی کشور» بود. در کنار این عنوان اتهامی، نامبردگان به اتهام‌های دیگری از جمله «ارتشاء، اختلاس، کلاهبرداری، تحصیل مال نامشروع، پولشویی، جعل و استفاده از اسناد مجعول و صوری» متهم شده بودند.
غلام‌علی ریاحی، وکیل مه‌آفرید امیرخسروی دی‌ماه ۱۳۹۲ گفت: «تصور نمی‌کنم با توجه به شرایط بین‌المللی کسی موافق اعدام این چهار نفر آن‌هم به اتهام‌های اقتصادی باشد؛ خصوصاً این‌که مه‌آفرید با رد اتهام اخلال در نظام اقتصادی بابت پرداخت رشوه اعلام ندامت و توبه کرده است.»
۳۵ نفر نیز در پیوند با همین پرونده به زندان؛ از دو سال تا حبس ابد محکوم شده‌اند.
ناصر سراج که پیشتر از برگزاری دادگاه محمود رضا خاوری، مدیرعامل سابق و متواری بانک ملی و از متهمان پرونده اختلاس ۳۰۰۰ میلیارد تومانی، در سال ۱۳۹۳ خبر داده بود در مورد تاریخ برگزاری دادگاه وی گفت: «در این پرونده وکیل معرفی شده است بنابراین دادگاه غیابی نخواهد بود.»
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در مورد تاریخ برگزاری دادگاه خاوری افزود: «هر موقع رسیدگی پرونده آغاز شود اعلام خواهد شد.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر