۱۳۹۳ فروردین ۱۸, دوشنبه

روحانی پس از بازگشت مرزبانان: امید آن‌که خشونت در منطقه برچیده شود

Rohani Iranian Soldiers
او در پیامی که در «پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری» نیز منتشر شده، گفته است: «خوشحالم که روزهای پرمحنت اسارت سربازان جان برکف‌مان به سرآمد و این عزیزان پس از تحمل رنج دوران سخت جدایی، به آغوش خانواده های خود بازگشتند.»
وی خطاب به مسئولان حکومتی، از آن‌ها خواسته تا روشن شدن وضعیت گروهبان جمشید دانایی‌فر، پنجمین مرزبان ربوده‌شده، به تلاش‌های خود ادامه دهند.
حسن روحانی آزادی مرزبانان را «مرهون تدبیر دولت و نیروهای مسلح» دانسته است.
او در بخش دیگری از پیام خود افزوده است:‌ «امید آن‌که تروریسم و خشونت در منطقه ما برچیده شود و فضای سوء ظن و کدورت برای همیشه از میان برود.»
گروه مسلح جیش‌العدل پنج مرزبان ایرانی را در روز ۱۶ بهمن سال ۱۳۹۲ در مرز جیکگور استان سیستان و بلوچستان ربود و سپس از مرزهای شرقی ایران خارج کرد.
این گروه که در اینترنت خود را «سازمانی در راستای دفاع از اهل سنت» معرفی کرده، پیش‌تر با انتشار پیامی از اعدام جمشید دانایی‌فر، یکی از مرزبانان، خبر داد. جیش‌العدل جسد وی را به مقام‌های ایرانی تحویل نداده است.
بنا بر گزارش منابع خبری، آزادی مرزبانان ربوده‌شده، با میانجی‌گری هیأتی از «سران قبایل و بزرگان محلی» استان سیستان و بلوچستان، از جمله مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان، صورت گرفته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر