۱۳۹۳ فروردین ۱۵, جمعه

امین روغنی، فعال دانشجویی، از زندان آزاد شد


امین روغنی پس از رویدادهای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خردادماه ۱۳۸۸ توسط اداره اطلاعات استان سمنان دستگیر و به مدت یک هفته، روزانه ۱۰ ساعت بازجویی مداوم شد.
فعال دانشجویی با قید وثیقه برای طی مراحل بازپرسی آزاد شده بود اما پس از سر باز زدن وی از همکاری با مأموران در دانشگاه، فشارها از طریق کمیته انضباطی دانشگاه و بازپرس پرونده شدت گرفت.
پس از دو سال بازپرسی‌های پیاپی و پرونده‌سازی‌های مداوم همراه با اعمال دخالت مستقیم مأموران وزارت اطلاعات با صدور دو کیفرخواست جداگانه در دادگاه انقلاب و عمومی استان سمنان، از اتهام اقدام علیه امنیت ملی تبرئه و به اتهام تبلیغ علیه نظام به ۹ ماه حبس تعزیری محکوم شد.
همچنین در دادگاه عمومی به اتهام تشویش اذهان عمومی با بهانه قرار دادن بیان یک جمله در مورد اقدامات وزارت اطلاعات در آمفی‌تئاتر دانشگاه، به سه ماه و یک روز حبس تعزیری محکوم شد.
امین روغنی از چهارم شهریورماه سال گذشته به‌منظور اجرای حکم در زندان عمومی سمنان در بندی با حضور محکومان به اعدام به‌سر برد و پس از حدود ۱۰۰ روز به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شد.
وی اسفندماه گذشته در گزارشی به حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران از زمان بازداشت خود و شرایط زندان سمنان و زندان اوین نوشت. در این گزارش روغنی انتقال خود از زندان سمنان به بند سیاسی ۳۵۰ اوین را به سفری از جامعه ماقبل تمدن به جامعه‌ای متمدن تشبیه کرد.
دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در روز شنبه ۳۰ آذرماه ۱۳۹۲ در فضای باز این دانشگاه تجمعی برگزار کردند و یاد دانشجویان زندانی از جمله امین روغنی و آن‌هایی که در جریان رویدادهای سال ۱۳۸۸ کشته شدند را گرامی داشتند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر