۱۳۹۳ فروردین ۱۶, شنبه

reihaneh-zendan عکس ريحانه در زندان

 reihaneh-zendan

اگر ريحانه ساکن آلمان و يا سوئد بود، و اگر در اين کشورها متهم به قتل در جريان دفاع از خود ميشد، معلوم است که در اينجا نيز دادگاه تشکيل ميشد و معلوم است که موضوع مرگ يک انسان ديگر بررسي ميشد، اما در اين کشورها حداقل به فاکتها توجه ميشد، حداقل زنداني را براي اقرار گرفتن شکنجه نميکردند، ناخن پاي جوان ۱۹ ساله را نميکشيدند تا اقرار کند، اگر ريحانه ساکن آلمان بود، به او بدليل دفاع از خود، حتما تخفيف ميدادند اگر قتل توسط او به اثبات ميرسيد، اگر ريحانه ساکن يک کشور ديگر بود، اکنون کار به اينجا نميکشيد.
ريحانه را حکومت اسلامي گرفته، زندانبان و شکنجه گران اين حکومت او را کتک زده و اقرار گرفته اند، سوال اينست چرا؟ براي چه او را شکنجه کرده ايد، چرا ناخن پايش را کشيده ايد، اين سوالي است که جناب جمهوري اسلامي ايران بايد در محضر جامعه جهاني پاسخ دهد؟
ريحانه را در نهايت، قاضي اين حکومت به اعدام محکوم کرده است. و رئيس قوه قضاييه اين حکومت سند مرگش را امضا کرده، اکنون در روزهاي آخر، حکومت جاخالي داده و ميگويد تصميم گيرنده در مورد قتل ريحانه ، خانواده مقتول است. سوال اين است که حکم اعدام بايد لغو بشود و اين پروسه اي است مربوط به حکومت و نه خانواده مقتول!

جهت اطلاع افکار عمومي و همه کساني که اين پرونده را در جزييات دنبال ميکنند، بايد اعلام کنم، که از وقتي که در دنيا سر و صدا شده، از وقتي ميليونها نفر خبر را شنيده و بيش از ۱۰۶ هزار نفر طوماري امضا کرده اند، از وقتي از هر نقطه اين کره زمين حداقل چند نفر به اين اعدام نه گفته اند، رژيم اسلامي در ظاهر با کمال ادب و آرامش ميگويد حق خانواده سربندي است و تصميم در مورد مرگ و زندگي ريحانه در دستهاي آنها است. حکومتي که از قبل تصميمش را گرفته و با شکنجه از ريحانه اقرار گرفته و حکم به مرک او داده است. همين حکومت اکنون هم با تمام قوا و با استفاده از اراذل و اوباش و ارتش سايبري و هر آنچه در چنته دارد، به معترضين به حکم اعدام مي تازد و حمله ميکند. در پشت صحنه اراذل و اوباش حکومت اسلامي به تلويزيونهايي که در مورد ريحانه برنامه پخش ميکنند، به مردمي که در برنامه هاي تلويزيوني ماهواره ها به اين حکم اعتراض ميکنند، مي تازند و هر آنچه در چنته دارند با فحاشي و تهديد به مقابله با جنبش جهاني نجات ريحانه ميپردازند . در پشت صحنه خانواده ريحانه را تحت فشار ميگذارند و از هر کانالي که ميتوانند سعي ميکنند صداها را ساکت کنند. به فراخوان دهندگان کمپين نجات ريحانه مي تازند و آنها را تروريست خطاب ميکنند، تا اين اعتراض را که گلوي آنها را فشرده، ضعيف کنند!

چرا جمهوري اسلامي ايران اگر خواهان بخشش و نجات ريحانه است، مانع کار افراد و سازمانهايي ميشود که ميگويند ريحانه بايد نجات يابد؟ چرا شانتاژ ميکند و ميترساند، چرا رسيدگي مجدد به پرونده را اعلام نميکند؟ واقعيت اينست که رژيم اسلامي ميخواهد اعدام کند . و ما نميگذاريم.
نه ما نميگذاريم! گلوي حکومت اسلامي را نه ما بلکه حداقل ۱۰۶ هزار نفر از چين، امريکا، و کانادا و هند و سوئد و آلمان گرفته اند، ما يعني بشريت مدرن و مترقي نميگذاريم حکومت اسلامي بکشد و از قانون کذايي قصاص اش دفاع کند و در مقابل صداي اعتراض ميليونها نفر خانواده مقتول را مقصر جلوه دهد و حتي تعدادي دوستداران لغو حکم اعدام ريحانه را وادار کند، سکوت کنند و به التماس بپردازند و بما نيز بگويند آرام باشيم تا " خانواده مقتول" ناراحت نشوند. آيا اينها درک نميکنند همه اين تشبثات تاکتيک هاي مختلف يک حکومت جنايت پيشه براي فرار از اعتراضات خرد کننده بين المللي است؟

دوستان عزيز!
اين يک نبرد است. نبردي سخت چرا که حکومتي را نشانه رفته که از اعدام با تمام قوا دفاع ميکند. چرا براي حکومت اسلامي قتل ريحانه چنين مهم است چرا که با قتل ريحانه از ريحانه ها زهر چشم ميگيرد. رژيم مقاومت ميکند چرا که در عين حال راحت نتوانسته ريحانه را بکشد و اعتراض جهاني و اعتراض در داخل ايران يک تو دهني به حکومت و لاريجاني و سيستم قضايي و قانون قصاص کذايي اينها بوده است . ديروز لوموند در مورد ريحانه نوشت و اين بهمني است که سرازير شده و حکومت اسلامي زخم خورده سعي ميکند بيشتر چنگ بزند. اينرا ما ميدانيم.
اما تنها راه نجات ريحانه اعتراض و گسترش اعتراضات است در غير اينصورت راحت و در سکوت ميکشند.
امروزشنبه در جلسه صلح و سازش اگر خانواده مقتول اصرار در قتل ريحانه بکنند، براي ما معلوم ميشود حکومت اسلامي هنوز ادب نشده و دارد دست و پا ميزند. بايد فشارها را بيشتر کرد. بايد از دولتها خواست روابط خود با اين حکومت را به لغو حکم اعدام ريحانه و لغو اعدامها موکول کنند. اين امکان پذير است اگر همه مردم بويژه ايرانيان در خارج کشور متحدانه عمل کنند.
ما يکبار براي هميشه بايد به اين حکومت اعدام و طناب دار و جنايت و وحشيگري نشان دهيم ديگر نميگذاريم بکشند و خون بريزند و بچاپند و حکومت کنند.

از احزاب و سازمانهاي اپوزيسيون، از افراد و شخصيت هاي مخالف اعدام که کماکان نظاره گر اين نبرد مهم هستند دعوت ميکنم به اين حرکت اعتراضي بپيوندند، اين يک مبارزه مهم براي نجات صدها محکوم به اعدام در ايران است. اين يک حرکت مهم براي زندگي بخشيدن به ريحانه است!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر