۱۳۹۳ فروردین ۱۷, یکشنبه

«دریافت امواج جعبه سیاه هواپیمای ناپدید شده مالزی»


در پی اعلام یک کشتی چینی عضو گروه جست‌وجوی هواپیمای ناپدید شده خطوط مالزی مبنی بر دریافت سیگنال‌هایی که ممکن است از بوئینگ ٧٧٧ ارسال شده باشند، گزارش‌ها حاکی از آن است که قطعاتی در نزدیکی محل دریافت این سیگنال‌ها روئیت شده است.
استرالیا که مدیریت جستجو در جنوب اقیانوس هند برای یافتن بویینگ ٧٧٧ مالزی را بر عهده دارد، روز یک‌شنبه ششم آوریل ابراز امیدواری کرد سیگنال‌های دریافت شده توسط کشتی چینی در جنوب اقیانوس هند با پرواز ام.اچ ٣٧٠ مرتبط باشد.
«شین‌هوا» خبرگزاری رسمی چین اعلام کرده است یکی از هواپیماهای جست‌وجوگر آن کشور قطعاتی سفید رنگ را در محل دریافت سیگنال‌ها رویت کرده است.
در همین رابطه «تونی ابوت» نخست وزیر استرالیا هشدار داد که این سیگنال می‌تواند خاص نبوده و مرتبط با جعبه سیاه هواپیما نباشد.
گزارش یافته‌ها برای مرکز فرماندهی عملیات تجسس در جزیره پرث استرالیا ارسال شده با این همه باد قوی و امواج بلند، جست‌وجو را با مشکل روبه‌رو کرده‌اند.
malaysia
سیگنال‌های دریافت شده توسط این کشتی چینی فرکانس ٣٧ و نیم کیلوهرتز در ثانیه داشته است و این فرکانسی است که تجهیزات ثبت اطلاعات پرواز روی آن سیگنا ل ها را ارسال می‌کنند.
در حال حاضر ده‌ها کشتی و هواپیمای جنگی و غیرنظامی و ۲۶ کشور جهان در عملیات جست‌وجو شرکت دارند.
نخست‌وزیر مالزی حدود سه هفته پس از ناپدید شدن هواپیما اعلام کرد که بوئینگ ۷۷۷ در اقیانوس هند سقوط کرده است. هر چند هنوز هیچ قطعه‌ای از آن پیدا نشده و جست‌وجو برای یافتن جعبه سیاه آن نیز ادامه دارد.
مقام‌های مالزی با وجود آن‌که امکان وجود اشکال فنی در هواپیما را رد نکرده‌اند اما بیش از پیش بر دخالت انسانی در ماجرایی تاکید دارند که اکنون از اسرارآمیزترین سوانح هوایی تاریخ به شمار می‌رود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر