۱۳۹۳ فروردین ۲۹, جمعه

براى لغو قطعى حكم اعدام ريحانه جبارى بايد اعتراضات را وسيع تر كرد


به دنبال خبر تعويق موقت اجراى حكم اعدام ريحانه جبارى نگرانى مردم در رابطه با احتمال اعدام مخفيانه ريحانه افزايش يافته است. همزمان ترس و وحشت رژيم از اعتراضات در كشورهاي مخلتف عليه اعدام ريحانه و افزايش تعداد امضا كنندگان طومار حمايتى بيشتر شده است. تمام مشاهدات و اخبار نشان ميدهد كه رژيم جهت لغو اعدام ريحانه تحت فشار است و به همين دليل در اشكال مختلف سعى كرده است از فشارهاى وارده بكاهد.
شيوا محبوبى, سخنگوى كميته مبارزه براي آزادى زندانيان سياسي در نامه اي در تاريخ ١٦ اوريل به اتحاديه اروپا, از مسئولين بخش سياست خارجى درخواست كرد كه به رژيم جهت لغو حكم اعدام ريحانه فشار بياورند. لازم به ذكر است كه روز دوشنبه چهاردهم اوريل اتحاديه اروپا اطلاع داد جمهورى اسلامى به آنها اطلاع داده است كه اعدام ريحانه در روز ١٥ اوريل اجرا نخواهد شد و از اتحاديه اروپا خواسته اند اقدام اضطرارى رسمى ( ديمارچ) را كه قرار بود براى لغو اعدام ريحانه انجام دهند به اجرا نگذارند چرا كه به ضرر ريحانه تمام خواهد شد!
شيوا محبوبى طى نامه اى به اتحاديه اروپا و در جواب به نكات فوق, به وضعيت ريحانه و اينكه اخيرا رژيم از ريحانه خواسته است متنى را مبنى بر اينكه ريحانه به خارج کشور ربطي ندارد و جاسوس نيست امضا كند. وى همچنين اشاره كرد كه مادر ريحانه را مجبور به سكوت كرده اند و اخبار حاكى بر اين است كه وكيل سربندى قبلا وكيل اطلاعات در كيس زهرا كاظمى بوده است. به همراه اين نامه نكاتى كه مصطفايى وكيل سابق ريحانه گفته بود به علاوه انعكاس وضعيت ريحانه در رسانه ها و نامه هنرمندان در حمايت از ريحانه براى اتحاديه اروپا ارسال گرديد.
شيوا محبوبى دربخشى از نامه اظهار داشت : » رژيم اگر به شما اعلام كرده است كه در اجراي حكم اعدام ريحانه تصميم گيرنده نيست , پس چرا ميگويد اجراى اقدام اضطرارى از سوى اتحاديه اروپا در وضعيت ريحانه تاثير منفى دارد؟ واقيعت اينست كه اين حقه كثيفيست كه هميشه از سوى رژيم اعمال ميگردد تا به اين طريق اعتراضات و فشار را كمتر كند و زندانى را مخفيانه اعدام نمايد. ريحانه هر لحظه ممكن است اعدام شود و اين يك خطر جدى و فورى است . من از شما ميخواهم كه با قاطعيت بر رژيم جهت لغو رسمى حكم اعدام ريحانه فشار بياوريد. اعتراضات در داخل و خارج از ايران براى نجات ريحانه بيشتر شده است. فشار اتحاديه اروپا به رژيم ميتواند نقش مهمى داشته باشد و رژيم اين را ميداند و به همين دليل از شما خواسته است كه اقدام اضطرارى انجام ندهيد. ما نياز به اقدام فورى شما براى نجات جان ريحانه هستيم.»
مردم آزاديخواه
تعويق اجراى حكم اعدام ريحانه به معنى لغو آن نيست. رژيم در مقابل اعتراضات جهانى ممكن است عقب نشينى كند اما اگر اعتراضات و فشارها را ادامه ندهيم رژيم حكم اعدام را اجرا خواهد كرد. تا حال علاوه بر امضاى طومار و برپايى تجمعات در كشورهاي مختلف تعدادى از حمايت كنندگان ريحانه با ارسال نامه به اتحاديه اروپا خواستار فشار بيشتر بر رژيم جهت لغو حكم اعدام ريحانه شده اند. تعداد اين نامه ها بايد افزايش يابد. ما بايد سازمانهاي جهانى را وادار كنيم كه به جاى مماشات با رژيم جنايتكار اسلامى در ايران به اين رژيم جهت نجات ريحانه فشار بياورند. به ميزانى كه ما, اعتراض و تجمع و فشار بر سازمانهاي بين المللى را كاهش دهيم , به همان ميزان رژيم دستش در اعدام ريحانه و ريحانه ها بازتر ميشود

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر