۱۳۹۳ فروردین ۱۹, سه‌شنبه

بیانیه بین‌المللی پانصد و پنجاه نفر در حمایت از شاهرخ زمانی


پانصد و پنجاه نفر از فعالان سیاسی، کارگری و نویسندگان و روزنامه‌نگاران سراسر جهان با صدور بیانیه‌ای خواهان آزادی بی‌قید و شرط شاهرخ زمانی و پایان اعتصاب غذای او شدند. نسخه‌ای از این بیانیه که به دو زبان فارسی و انگلیسی برای انتشار در اختیار رادیو کوچه قرار گرفته به شرح زیر است.
با گذشت یک ماه از اعتصاب غذای فعال کارگری، شاهرخ زمانی و سکوت نهادهای حقوق بشری، ما جمعی از فعالان سیاسی، روزنامه نگاران و نویسندگان و اعضای تشکل‌های کارگری وظیفهٔ خود می‌دانیم که ضمن جلب حمایت نهادهای جهانی حقوق بشر و فعالان و نهادهای کارگری در هر کجای جهان که هستند و نیز اعلان حمایت از مطالبات برحق شاهرخ زمانی، بدین وسیله بر لزوم اقدام هر چه سریع‌تر جهت پایان یافتن اعتصاب غذا و آزادی این فعال کارگری تاکید می‌کنیم.
شاهرخ زمانی، کارگر و نقاش ساختمان ۴۹ ساله، عضو شورای نمایندگان «کمیته پیگیری ایجاد تشکل‌های کارگری» و عضو هیات بازگشایی سندیکای کارگران نقاش و تزیین ساختمان، در تاریخ ۱۸ خرداد ۱۳۹۰، در شهر تبریز دستگیر و به وزارت اطلاعات منتقل شد و در تاریخ ۲۷ مردادماه‌‌ همان سال در دادگاه انقلاب تبریز به اتهام تشکیل گروه‌های مخالف نظام به ۱۰ سال حبس تعزیری و به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.
شاهرخ زمانی در طی دو سال گذشته، در دوران حبس تعزیری خود، تحت شرایط غیرانسانی و طاقت فرسا، حتا از کمترین حقوق انسانی محروم نگه داشته شده است. به علاوه، طی این مدت به چهار زندان فرستاده شده است: زندان‌های یزد، تبریز، گوهردشت و اینک به زندان قزل حصار تبعید شده است. این فعال کارگری از تاریخ ۲۰ اسفندماه در اعتراض به انتقال به زندان قزل حصار، دست به اعتصاب غذا زده است و پس از گذشت یک ماه در شرایط جسمی نامناسبی قرار دارد. با این وجود هیچ کدام از مسئولان زندان و حکومت جمهوری اسلامی به خواست‌ها و مطالبات شاهرخ زمانی توجهی نشان نداده‌اند.
حمایت و همبستگی گستردهٔ کارگران از شاهرخ زمانی و نیز رساندن صدای این فعال کارگری به بیرون از دیوارهای زندان تنها راه عملی نجات وی است.
ما امضاکنندگان از خواست‌ها و مطالبات شاهرخ زمانی حمایت می‌کنیم و خواهان آزادی همهٔ فعالان کارگری از زندان‌های جمهوری اسلامی ایران هستیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر